Nákladové nádraží

31.08.2011 12:53

Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

12.4.2011

Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.Schůzi si vyžádalo koaliční sdružení Žižkov [nejen] sobě a ČSSD. Vládnoucí TOP 09 a ODS pak přišly s protinávrhem usnesení a programu jednání. Zastupitelé promrhali hodinu drahocenného času dohadováním o programu schůze. V hotelu proběhla hodně zredukovaná verze besedy o budoucnosti developerských projektů na nádraží. Pozvaným architektům pak bylo umožněno přednést v pouhých pěti minutách jejich pohled na výstavbu v areálu nádraží a na zbourání, či památkovou ochranu hlavní budovy nádraží. Ukázalo se, že zásadním problémem je protažení Olšanské ulice a skrze ni pak přivedení další radiální dopravy do centra Žižkova. Toto řešení prosadila ODS a Top 09 si jej osvojila také.

Architekti dostali pouhých 5 minut, které se jim málokdy podařilo dodržet. Návrh na prodloužení jejich prezentací na 8 minut (H. Benýšková SZ) neprošel hlasováním. Obligátní desetičlenná ochranka z dob panování ODS se - zdá se - paní starostce zalíbila. Jen kamera zamířené na diváky - občany dnes chyběla. 

Zaplněné "hlediště" pro veřejnost vzneslo dotazy. Ale jen jediný občan se zeptal na zcela logickou věc. Proč Praha 3 neprosazuje přivedení Metra na Olšanskou a proč neusiluje o zachování železnice a přivedení příměstských linek na nádraží, což by omezilo nárůst automobilové dopravy? Odpověď nedostal. 

občané v hledišti    ochranka

diskuse    ze schuze

sekyra a poche    prezentace sekyra